У сучасному світі психологічна стійкість людей дуже важлива. Проте в Україні, в умовах повномасштабної війни, ситуація з ментальним здоров’ям набагато складніша. Війна приносить із собою не лише фізичну небезпеку, а й глибокі психологічні травми.
Постійний страх, тривога за життя близьких, втрати рідних, вимушене переселення та руйнування домівок – усе це накладає важкий відбиток на психіку людей. До того ж, війна не тільки виснажує морально, але й створює серйозні перешкоди для доступу до професійної психологічної допомоги, яка сьогодні є необхідною для багатьох.
Українці мають справу з посттравматичним стресовим розладом, депресіями та іншими проблемами ментального здоров’я на щоденній основі. Особливо вразливими стають діти, ветерани війни, люди, які втратили домівки та рідних.
Підтримка ментального здоров’я в Україні зараз має бути пріоритетом, адже психологічна стійкість людей – це основа відновлення країни після війни. Тому важливо не лише забезпечити доступ до фахової допомоги, але й поширювати практики самодопомоги та психологічної підтримки у суспільстві, зміцнюючи колективну стійкість та здатність до відновлення. Саме з цією метою в Рівненському ліцеї №23 практичним психологом та соціальним педагогом було проведено ряд заходів. Учні шостих, сьомих класів говорили про ментальне здоров’я дітей підліткового віку. Цей віковий період вважається найбільш складним і цікавим як для самих учнів, так і для педагогів. Практичний психолог та соціальний педагог наголосили на основних правилах збереження психічного здоров’я дітей цього віку: не насміхатися зі зовнішнього вигляду та одягу однолітків, не обговорювати батьків однокласників, ставитись до інших так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас. Також говорили про те, як навчитися керувати власними емоціями, подолати тривожність, виробили поради щодо збереження ментального здоров’я.
Учні 11 класів створювали дерево сили, на якому позначали свій шлях до ментального здоров’я, ресурси, що допомагають їм подолати важкі часи. Серед головних ресурсів були названі: батьки,віра, родина, характер,мотивація, почуття гумору, музика, природа, друзі, мрії.
Учні молодших класів вчилися керувати своїми емоціями: виконували дихальні та ритмічні вправи, малювали свій настрій, розповідали про тих, хто може їх обійняти, заспокоїти, розсмішити.
Практичний психолог та соціальний педагог ліцею
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.