У рамках оголошення Року математичної освіти в Україні у 2020/21 н.р. та з метою розвитку математичних здібностей учнів у Рівненській ЗОШ № 23 стало традицією щорічно проводити тижні математики.
Викликати інтерес до вивчення математики, залучити учнів до активної пізнавальної діяльності, розширити їхній математичний кругозір, виховувати любов до предмету, розвивати самостійність і творчість, математичну мову учнів, через гру зацікавити математикою, її історією, сприяти читанню додаткової літератури, навчати вмінню вести дискусію, відстоювати свою точку зору, вміти обґрунтовувати, викладати свої думки, виховувати в учнів свідоме ставлення до набуття знань, які допомагають перемогти, – основні завдання проведення математичного тижня. Саме тому вчителі Швець Г.Б., Сергійчук Н.О., Максимцева Н.Г., Кучеренко О. В., Харламова О.П., Костюк О.Л. поставили перед собою мету провести такі заходи.
Для участі в тижні математики, що проходив у школі з 30 листопада по 4 грудня та мав назву «Математичний калейдоскоп», були залучені учні 5-х-11-х класів.
Перед початком Тижня учні мали належним чином оформити школу: вивісити стінні газети, на яких вони розмістили кросворди, цікаві задачі, висловлювання про математику. До речі, цьогоріч було зроблено аж 67 газет.
Для учнів 5-6 класів проводився математичний квест. Уміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками змагань, працювати в команді, підвищення мотивації до вивчення предмету- основні завдання конкурсу. До квесту були залучені учні 8 класу, а переможці отримали грамоти.
Для учнів 7-8 класів була проведена інтелектуально-розважальна гра «Математика – це просто та творчо». Цікаві завдання дають змогу тренувати й розвивати у школярів логічне й образне мислення, сприяють формуванню навичок аналізу та зосередження. Тому захід пройшов цікаво.
З метою формування в учнів уявлень про роль математики у пізнанні дійсності, усвідомлення математичних знань як невід’ємної складової загальної культури людини для учнів 9-10 класів був проведений диспут «Навіщо потрібно вчити математику».
Одинадцятикласники брали участь у створенні інформаційного вісника «Рік математики», адже формування в молодого покоління цілісного природничо-наукового світогляду- один із пріоритетів математичної освіти.
Упродовж тижня діти презентували проєкти «Поради Піфагора», «Відомі математики», «Математика у житті». Учні брали й беруть участь в інтернет-олімпіадах, зокрема «Олімпіс-2020», «Сходинками до математичного Олімпу», є активними учасниками Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру». Цей вид позакласної роботи цікавий для дітей тим, що тут вони можуть випробувати свої знання, позмагатися з іншими учнями з того чи іншого предмету і, звичайно, отримати оцінку своїх знань.
Найчастіше в школах проходять предметні тижні, які охоплюють практично всі форми позакласної роботи і всі паралелі класів. Для вчителя такі тижні – це великий та додатковий обсяг роботи. Але, як показує практика, завдяки таким заходам в учнів підвищується мотивація до вивчення предмету, оскільки їм важлива думка однолітків і залишатися осторонь перемог або поразок навіть «слабкі» учні не можуть.
Участь у різноманітних конкурсах сприяє розвитку математичної культури школярів, підвищує їхній інтелектуальний рівень, формує математичну компетентність.
Голова ШМО вчителів математики
Максимцева Н.Г.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.